Internet vs. D66

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu Mar 31 01:15:27 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn,

Je constateerde onder meer:

Maar de werkelijke tweedeling gaat denk ik over de economische politiek.
Ik snap best dat er voor wie toch al tegen de economische politiek van dit
kabinet is, nu niks meer over is om enthousiast over te worden. En als je
toch niet verwacht dat de geplande grondwetswijziging het zal halen kan je
misschien beter nu de oppositie ingaan.

Dus niks kroonjuwelen, het gaat gewoon over economische politiek. En
daarover bestaat inderdaad grote verdeeldheid.

Ik ben met je eens, dat er tweespalt bestaat over de economische politiek.
Maar mijn vraag is dan weer: welke economische politiek? Ik zag Bert Bakker
afgelopen vrijdagavond debatteren met onze oude magere Hein, en daarbij
verwees Bert naar de oude politiek versus de nieuwe, progressieve politiek,
of te wel het beleid van het huidig kabinet, die heel SO en zo moet zorgen
voor werkgelegenheid en een gezonde economie en een financieel gezonde
overheid, tegenover de oude vakbondseconomie die in het kader van de
mondiale ontwikkelingen hoe dan ook het loodje moet leggen. Wat vinden wij
ervan en waar staan we. Ik zelf denk bijvoorbeeld, dat HAFMO zijn sympathie
bij de PvdA en een zekere vorm van planeconomie ligt. En dat de huidige
fractie zich heel wel in het huidig economisch beleid kan vinden, zoals ook
Brinkhorst hieraan gestalte geeft.

Groet,

Tjerk