Trouw: Van Mierlo keert D66 mogelijk rug toe

Wed Mar 30 09:21:46 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Van Mierlo in Trouw:

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>:
>het congresreglement sluit expliciet amendering uit...

 De uitspraak van Van Mierlo is slim omdat hij geen streep door het paas-
 accoord zet. Ze dwingt de voorstanders binnen D66 van het kabinet zich
 te verdedigen daar waar ze het liefst tot de aanval zouden overgaan. Na-
 deel is weer dat elke dag vertraging de positie van D66 verzwakt.

 De puinhoop die de Graaf heeft aangericht is enorm. Jarenlang heeft de
 partij door hem op ramkoers gelegen en nu de klap daar is, lijkt het mij
 niet erg slim de koers te vervolgen met de Graaf als geestkapitein op de
 brug.