Hans van Mierlo

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Mar 30 01:33:19 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: André van Wanrooij

>[André van Wanrooij]
>Hoe je het ook went of keert, de direct gekozen burgemeester in de GW
is
>vooralsnog niet haalbaar. PvdA is hier tegen (althans voorlopig)

Juist, en je kunt ze pas overhalen door het als eis te stellen om met ze
in een coalitie te gaan zitten... Net als met dit kabinet met het CDA
gelukt is.

> en het CDA
>en VVD zal een volgende gelegenheid niet voorbij laten gaan.

Eens wat betreft het CDA. Ik heb eerlijk gezegd wel wat vertrouwen in de
VVD. Behalve als die vreselijke Wiegel terugkomt natuurlijk. Maar
nogmaals, ik had het over de minst onwaarschijnlijk oplossingsroute.

Jij denkt dat de PvdA zonder coalitiedwang in de volgende
kabinetsperiode om kan gaan. Daar geloof ik dus helemaal niets van
gezien de recente geschiedenis. En ik geloof al helemaal niet dat
Dittrich en co daar op rekenen --> Men hoopt dus op een linkse coalitie
om de rechtstreeks gekozen burgemeester te verwezenlijken.

Geoeten,
Mark Giebels