Trouw: Van Mierlo keert D66 mogelijk rug toe (interview)

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Mar 30 00:18:20 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Heel vreemd van Van Mierlo. Waarom is het in godsnaam beter voor de
burger als er niet in de grondwet wordt geregeld dat de burgemeester
door diezelfde burgers moet worden gekozen? Dat mag hij mij eens
uitleggen. Ten tweede, D66 committeert zich eerder aan een colaitie met
de PvdA in een volgend kabinet dan aan voortgang met CDA/VVD, want
anders komt die 2/3 meerderheid er sowieso niet.

Verder ben ik het zeer met hem eens dat de ontzuiling en democratisering
van Nederland nog steeds het bestaansrecht van D66 vormt.

Groeten,
Mark Giebels