Wie regenten?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Mar 28 14:07:56 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democs,

Na het aftreden van De Graaf koos de politieke leiding als strategie om de
PvdA als "regentenpartij" weg te zetten. Terwijl de PvdA slechts een kans
als oppositiepartij benutte tegen inlevering van drie virtuele zeteltjes.
Dat gescheld schoot mij heden tebinnen, maar nu na het tussenakkoord voor
Balkje-2b. Met name de verwachting dat het komend extra congres wederom als
applausmachine zal fungeren, stuit mij tegen de borst.

Wie regenten, denk je dan? Is D66 zelf dan niet verworden tot een clubje
regenten en volgzame slaafjes? Waarom tellen Irak en afbraak sociale
wetgeving ineens niet mee noch die domme marktopvattingen van libertairen
(opnieuw geportretteerd in Fortune)? Willen al die slaafjes soms ook al
onder-burrrrrgemeeeeester worden?

Wie zich de felle kritiek op de gang van zaken bij het congres dat Balkje
2a goedkeurde herinnert, zij gewaarschuwd. U wordt seksueel of
conversationeel misbruikt door een fractieleider die stiekem zelf minister
wilde worden...

Gij dappere lafaards, noemt u vooral "links-liberaal". Dan blijven alle
zeteltjes virtueel...

Henk Vreekamp, Utrecht