Het accoord

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Mar 27 13:30:19 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

1. Als de burgemeestersverkiezing nu eens eindelijk grondwettelijk wordt
geregeld (dus niet alleen opheffen kroonbenoeming), dan vind ik dat een
verbetering. Dat maakt de toekomst voor meer dignitarissen-verkiezingen
waarschijnlijker.

2. Die honderden miljoenen euros voor onderwijs wantrouw ik zeer. Al
meermalen heb ik bericht dat er op grote schaal in het tertiair onderwijs
wordt bezuinigd. Halve faculteiten weg, jonkies alleen tijdelijke
contracten etc. Dat zou misschien nu minderen. Maar dat is dus geen
investering in nieuwe projecten, verwacht ik. Trouwens, al eerder berichtte
ik over de nadelen van de nanotechnologie - USA-Bush benoemde er onlangs
zelfs een commissie voor. Kortom, mogelijk wordt de sociale druk op
academici wat minder - de natuurlijke achterban van D66. Mager.

3. Al met al vind ik dat dit kabinet moet verdwijnen.

hv,u
------