congres

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Sun Mar 27 17:35:28 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Bart Meerdink

>Die kans lijkt me gering gezien de slechte verstandhouding tussen
>conservatief-links en D66 nu.

Er kan veel veranderen binnen een paar jaar.

>Als je politiek als een machtstrijd opvat dan heeft het paas-accoord
een
>erg hoog dode-mus gehalte, de grondwetswijziging gaat niet zonder
>problemen in tweede lezing een 2/3 meerderheid halen

Uiteraard niet, daarom was die gebeurtenis in de EK ook zo'n ramp. En in
ieder geval gaat oud-links nu niet een door de raad gekozen burgemeester
invoeren in een volgend kabinet. Men stemt of in met de gekozen
burgemeester of men houdt het bij het oude. Dit onderwerp zien we dus
weer terug bij de verkiezingen en hopelijk de coalitieonderhandelingen.
En dat is op zich al goed nieuws voor D66.

Groeten,
Mark Giebels