Paars is back

Sat Mar 26 12:58:02 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 26-mrt-05, at 10:44, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Ik ga nu even vreselijk zitten zeuren...

Dat hoef je er niet speciaal bij te zetten; ik ben niet anders
van je gewend.

>  Gisteren keek ik naar NOVA, zojuist neem ik kennis de 'pamfletten' van
>  de 'grote steden' en de 'generatie van na 1966'. Eerlijk gezegd mis ik
>  een onderwerp. En dat komt me bekend voor.

Je mist een onderwerp, en dat onderwerp (dat je mist) komt
je bekend voor?

>  Afgezien van de taalfouten,

Welke taalfouten, Marc 'Ouwe Zeur' Fluks?

> staat hier dus niets.

Staat er echt niets, Marc 'Ouwe Zeur' Fluks?

> Welke 'concrete
>  zaken' ? Er staan wat (beleids)'terreinen' waar we ze moeten zoeken en
>  die we kunnen samenvatten als 'overheidsbeleid'. Tja...

En dat is 'niets', Marc 'Ouwe Zeur' Fluks?

>  In het 'generatie van na 1966'-pamflet staat:

Verduidelijking, speciaal voor Marc 'Ouwe Zeur' Fluks:
"Boris Dittrich, WIJ willen je vragen in de onderhandelingen te kiezen
voor een sterk sociaal-liberaal profiel, en WIJ zullen je steunen in het
in de onderhandelingen kiezen voor een sterk sociaal-liberaal profiel.
De taart hou je dan nog tegoed!"

>  Hier staat dat men zichzelf steunt bij het willen vragen aan Dittrich.

Nee, Marc 'Ouwe Zeur' Fluks, dat staat er niet.

>  Een kromme zin dus - gelukkig maakt de belofte aan taart veel goed.

Er valt wel iets op het taalgebruik aan te merken, er staat namelijk
'te goed', in plaats van 'tegoed'.
Maar ja, als ik dergelijke kleine vergissingen zou moeten aanwijzen
in de epistels van Marc 'Ouwe Zeur' Fluks...

>  Nemen we de handel samen, dan valt op dat het hier gaat om sociaal-li-
>  beralen die het ongeacht om het even zij welke kant ze opkijken zolang
>  het maar niet over die verdervelijke maatschappij gaat.

Dit nu, Marc 'Ouwe Zeur' Fluks, is een kromme zin.
Het woord 'ongeacht' dient te vervallen, en het woordje 'zij' dient
vervangen door 'is'. Spellen kun je ook al niet.
Na correctie:
"Nemen we de handel samen, dan valt op dat het hier gaat om
sociaal-liberalen die het om het even is welke kant ze opkijken,
zolang het maar niet over die verderfelijke maatschappij gaat."

Erik vdMb