Voor D66-achterban hoeft het niet meer/Opvolging De Graaf splijt D66

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Sat Mar 26 12:55:45 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik geloof niet dat al die speculaties in de Volkskrant veel zeggen. De
uitingen van Boele Staal doen bij mij (net als bij Hein overigens) de
vraag rijzen wat het D66-lidmaatschap eigenlijk zegt over het
'D66-gehalte' van de desbetreffende persoon.

Mijn eigen, natuurlijk al even weinig zeggende, voorkeur zou toch zijn
om nu voor de 'Belgische' variant te gaan van de
burgemeesters-verkiezingen, er is tenslotte nog een jaar tijd.

Samen met een praktische deal met de VVD over een beperkte
verkiezingshervorming zou D66 dan helemaal geen nieuwe concessies van
CDA en VVD vragen, alleen maar een serieus commitment aan de reeds
gemaakte afspraken en dus ook aan dit kabinet. Dat mag D66 toch wel
vragen, nietwaar?

Plus, de machinaties van PvdA en anderen werken contraproductief uit, op
alle punten. Die uitkomst zou toch voldoening schenken.

En, tara, dan heb ik ook mijn kandidaat om Thom de Graaf te vervangen
klaar, namelijk... Thom de Graaf! Le roi est mort, vive le roi :-)

Bart Meerdink

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> Bron:  Volkskrant
> Datum: 25 mssrt 2005