Paars is back

Sat Mar 26 10:44:07 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik ga nu even vreselijk zitten zeuren...

 Gisteren keek ik naar NOVA, zojuist neem ik kennis de 'pamfletten' van
 de 'grote steden' en de 'generatie van na 1966'. Eerlijk gezegd mis ik
 een onderwerp. En dat komt me bekend voor.

 In het 'grote steden'-pamflet staat:
>Volgens ons zou het veel sterker zijn als D66 dit moment aangrijpt om
>hele concrete zaken te verzilveren op het terrein van andere, niet-
>staatsrechtelijke kroonjuwelen zoals onderwijs, kenniseconomie, het
>grote stedenbeleid, herziening zorgstelsel, de andere overheid, een
>duurzame samenleving & milieu, een generaal pardon, etc.

 Afgezien van de taalfouten, staat hier dus niets. Welke 'concrete
 zaken' ? Er staan wat (beleids)'terreinen' waar we ze moeten zoeken en
 die we kunnen samenvatten als 'overheidsbeleid'. Tja...

 In het 'generatie van na 1966'-pamflet staat:
>Boris Dittrich, WIJ willen je vragen in de onderhandelingen te kiezen
>voor een sterk sociaal-liberaal profiel en zullen je daarin steunen. De
>taart hou je dan nog te goed!

 Hier staat dat men zichzelf steunt bij het willen vragen aan Dittrich.
 Een kromme zin dus - gelukkig maakt de belofte aan taart veel goed.

 Nemen we de handel samen, dan valt op dat het hier gaat om sociaal-li-
 beralen die het ongeacht om het even zij welke kant ze opkijken zolang
 het maar niet over die verdervelijke maatschappij gaat. Doorregeren is
 van eminent belang louter om te voorkomen dat 'de hervormingen' alsnog
 ongedaan worden gemaakt. Wat er WEL gedaan wordt, doet er niet toe -
 zolang anderen maar NIETS kunnen doen.

 Paars is back.

 Marc Fluks, Amsterdam