Tijd voor vrijzinnig-democratisch populisme

John Bijl - D66 johnbijl at D66.NL
Sat Mar 26 00:03:36 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> bij Nova had (dacht ik) Ageeth Telleman het over een recent
> manifest van jongere D66-ers. Weet iemand daar iets van?

Bijgaand.
Oh en overigens, om Martin van de Wardt erbij te halen:
> Alle punten zullen worden gezien als minder belangrijk dan de gekozen
> burgemeester, en elke nieuwe minister is bij voorbaat aangeschoten.

Dat geldt dus niet voor iedereen.

Groet,
John

Geboren na 66: Wat WIJ belangrijk vinden

Het moment voor D66 is gekomen om zich te profileren als Sociaal-Liberale
Partij die staat voor individuele ontplooiing, een duurzame samenleving en
een toekomstgerichte economie. Dat betekent dat de prioriteiten anders
gelegd moeten worden. We willen nieuw elan zien en passie voelen. Met deze
brief willen wij, de nieuwe generatie D66-ers, Boris Dittrich vertellen wat
WIJ belangrijk vinden. "Eerder wekte D66 de indruk bij de
coalitiebesprekingen vooral compensatie te willen vragen op beleidsterreinen
als onderwijs of duurzame energie", schrijft nieuwspagina NU.nl. Vanuit de
media leek het even alsof Dittrich eindelijk deed wat zoveel nieuwe
generatie D66-ers wilden. Een grote groep enthousiaste democraten
verzamelden zich in Utrecht om Boris een taart aan te gaan bieden als teken
van steun en dank. "Dat Dittrich toch de bestuurlijke vernieuwing bovenaan
op de agenda heeft gezet lijkt het gevolg van druk uit de D66-achterban.
Partijprominenten als Van Mierlo en Wolffensperger vinden dat D66 al zijn
kaarten moet zetten op bestuurlijke vernieuwing. Ook partijvoorzitter
Pechtold maakte zich hiervoor donderdag in het tv-programma Nova sterk",
vervolgt NU.nl. De mening van de generatie van Van Mierlo blijkt goed
gehoord te worden en daarom vragen wij nu ook te luisteren naar de nieuwe
generatie D66-ers!Boris Dittrich, WIJ willen je vragen in de
onderhandelingen te kiezen voor een sterk sociaal-liberaal profiel en zullen
je daarin steunen. De taart hou je dan nog te goed!

De D66 Generatie NA 66