2Vandaag: voorzitter Groningen stapt op

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Fri Mar 25 23:42:16 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

John Bijl - D66 wrote:
<...>
> Met zijn argumentatie "ik kan het niet opstappen niet uitleggen" kan
> ík goed
> leven. De verdere knullige argumentatie over vooral waarom D66 op moet
> stappen, geeft in ieder geval dat ie dat inderdaad niet kan :-)
> Misschien
> moet Groningen Linschoten maar vragen als vervanger :-)

<...>

Misschien verklaart dit meer:

Opgestapt

Ik ben geen voorzitter meer. Het is niet meer uit te leggen.

Terwijl we in Groningen ons best doen om vanuit een programma politiek te
bedrijven, met de kiezer en diens belang in het achterhoofd, gaat Den Haag
bezig met "oude politiek"

We zijn opgericht om de kiezer dichter bij het bestuur te brengen. Om het
goede voorbeeld te geven, met bijvoorbeeld onze interne partijstructuur.
Schone handen zouden we houden, mensen laten zien dat het anders kon.

Nu, na 2 jaar, durft de fractie niet net als Thom de deelname te evalueren,
en kiest voor een rare strategie: Jullie hebben niets foutgedaan, maar we
willen toch weer opnieuw onderhandelen.

Onderhandelen waarover? Alle punten zullen worden gezien als minder
belangrijk dan de gekozen burgemeester, en elke nieuwe minister is bij
voorbaat aangeschoten.

De fractie had niet aan het pluche moeten kleven, maar CDA en VVD de ruimte
moeten geven om een minderheidskabinet te vormen. En dan niet met D66 als
bliksemafleider.

In Groningen durf ik het niet meer uit te leggen, en wil ik het niet
vertegenwoordigen. Ik sta pal achter ons programma, maar vind dat het
verkwanseld wordt.

Tot ziens bij nieuw elan, op een congres of anderszins.

Categorie: Partij
Zei: Martin van de Wardt-Olde Riekerink :: 19:34

mvg,
Martin Lentink