Tijd voor vrijzinnig-democratisch populisme

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Mar 25 15:56:48 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> De voorbeelden van de Brabantse gemeente Boekel
> (vergaande deregulering bouwvergunningswijzen maar keiharde afrekening
> achter van de eigen verantwoordelijkheden architecten en burgers)
> en het optreden en functioneren van de Limburgse burgemeester Leers mede
> mogelijk gemaakt door zijn gemeenteraad
> zijn goede voorbeelden van onderop (zoal jij dat noemt)...

Fritz, wat bedoel je? Ik zie slechts voorbeelden van het
aanbieden van diensten via internet.

Oveirgens is het aanbieden van informatie via internt van in
dit geval bestemmingsplan buiten gebied wel de kant die het
op moet.

Bij beiden kun je (in elk geval) in discussie, maar
ontbreekt daar juist alle verbinding met wat of waar de
gemeente mee bezig is.

Lers heeft het over 'war on drugs' maar ontbreekt de
mogelijkheid daarop direct te reageren. Is niet duidelijk
wat anderen (coalitie, oppositie en deskundigen) vinden. Een
zijdige propaganda. Dat doet ie maar op eigen site.

De gemeente is in de eerste plaats van alle burgers, en
biedt daarnaast diensten aan.

Henk Elegeert