PvdA-doublespeak: ook Bos wil geen gekozen burgemeester

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Mar 25 05:39:16 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Maar ik zou toch wensen dat de consessies niet alleen op het vlak van
> de bestuurlijke vernieuwing liggen. Wij pogen ons de laatste jaren
> te positionere als een link-liberale partij, die niet alleen kr**njuwelen

Klein partijen hebben nu eenmaal geen andere.

> heeft maar ook een consistente visie op sociaal-economische zaken en
> op onderwijs. Hoe goed Van Mierlo ook was gisteren, ik zou het toch
> betreuren als nu weer het beeld ontstaat dat we slechts met bestuurlijke
> vernieuwing bezig zijn

Dat 'slechts' zou jammer zijn en niet juist, maar ik had de
indruk de laatste tijd dat men er zich van wilde
distantieren. Die bestuurlijke vernieuwing is meer dan
nodig. Die zou bovendien wel eens veel meer brood op de
plank kunnen gaan brengen dan alle maatregelen vanuit Den
Haag. Een beetje burgemeester zet in op een krachtige
gemeente in termen van sociaal-economische voorspoed. Stuurt
aan op en met een haalbare visie voor de langer termijn.

Een evenwichtige en duidelijk onderbouwde visie.

Henk Elegeert