NOS: Minister de Graaf wil aftreden

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Thu Mar 24 12:35:31 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Procedureel ja, Martijn,
>
> Maar het kabinet liet zich verrassen door deze eis ter elfer ure
> geformuleerd in de eerste kamer, en het zou materieel een hele rare zijn:
> directe verkiezingen al dan niet afhankelijk van de voorspelde uitslag...

Ja, dat deugt natuurlijk niet.

> Het zou per saldo ook een verschuiving teweeg brengen in de machtsbalans
> in
> de 25 grootste gemeenten ten gunste van de PvdA. En niemand kan toch
> volhouden dat de ene grote gemeente wel in staat is een verkiezing te
> organiseren en de andere niet.

Tja, machtsspelletjes kunnen heel frustrerend zijn. Inhoudelijk ben ik het
helemaal met je eens. Maar je moet natuurlijk ook op de knikkers letten.

Doet me denken aan een nare situatie die ik heb gehad met een wanbetaler.
Op een gegeven moment werd duidelijk dat hij 140.000 euri aan schulden bij
elkaar had gelogen bij wel 30 schuldeisers. En toen kwam er opeens een
voorstel via schuldsanering.nl om 30% nu te betalen in ruil voor "finale
kwijting" van het resterende bedrag. Had ik weer eens een juridische term
geleerd. Dure grap. Maar het alternatief was dat de man failliet zou gaan
en dat ik maar moest zien of ik ooit over een paar jaar nog een paar
centen zou zien. Ik heb toen dus maar eieren voor mijn geld gekozen.

En misschien hadden we dat hier ook moeten doen. Altijd makkelijk
natuurlijk, gepraat achteraf.

Dat laatste geeft dan wel weer hoop.