deelname kabinet

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Thu Mar 24 09:53:37 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:
<..>
> Ik gun je je slaap, en Hans was scherp: het ging gisteravond over de
> deconstitutionalisering, en niets meer of minder. Hans Noten kon daar
> ook weinig tegen inbrengen. En ik hoop dat ook Marc Fluks het gezien
> heeft, want welk wetsvoostel er uiteindelijk uitrolt, was gister geen
> onderwerp van stemming. Het bleek klip en klaar, dat de PvdA tegen
> wilde stemmen, vanaf het begin (eigenlijk wisten we al 's ochtends,
> wat we gingen stemmen).
<...>

Daarom begrijp ik ook het laatste voorstel van de PvdA niet: dat voorstel om
gemeenten zelf m.i.v. 2006 te laten bepalen of ze overgaan tot een gekozen
burgemeester. Dat kan immers niet zonder wet, en die komt er weer niet
zonder grondwetswijziging. Men heeft dus zijn eigen voorstel onmogelijk
gemaakt door tegen te stemmen. Dat wijst er des te meer op dat er ándere
motieven een rol spelen.

mvg,

Martin Lentink