gekozen burgemeester

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Wed Mar 23 02:57:07 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoe dan ook, voor een nieuwe grondwetswijziging is in ieder geval een nieuw
voorstel nodig, dat aangenomen moet worden door de Tweede en Eerste Kamer
met gewone meerderheid ( zoals dit voorstel dat ook was), waarna de beide
kamers ontbonden moeten worden (in praktijk dus bij reguliere verkiezingen,
en over de verkiezing van de Eerste Kamer wil ik het al helemaal niet
hebben, videte Cicero) en vervolgens de nieuw gekozen kamers het met
tweederde meerderheid moeten aannemen (art 137 Gw en verder). We zijn
gestrand op de laatste horde, en ik hoop dat de geschiedenis de PvdA hier
ongelofelijk voor afstraft.

Groet,

Tjerk