Cicero

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Wed Mar 23 02:50:05 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz,

Ik voelde deze bui al een tijdje hangen. In Utrecht hebben we een vrij
sterke vereniging van oud raadsleden, en ik ben daar nu penningmeester van,
en de oud PvdAraadsleden begonnen al een half jaar geleden over een
minderheid van 7 zetels, die de rest van Nederland zou kunnen voorschrijven
hoe het moest (vanavond ook weer gehoord, ik dacht zelfs van hun
woordvoerder) en de raad, die het moest beslissen. Medelid van deze
vereniging, James Lidt de Jeude, nu nog burgemeester van Deventer (en ooit
concurrent van Hayo Apotheker voor Leeuwarden, en toen koos Wiegel voor  de
nr 2, Hayo), verwoordde vanochtend in de Volkskrant iets dergelijks.

Dat regentisme is heel sterk bij hen. Het is aan ons nu, om dat duidelijk te
maken aan de kiezers. Actie dus, hopelijk aangestuurd door het politbureau.

Groet,

Tjerk