Grondwet blijft ongewijzigd

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed Mar 23 00:18:29 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Mar 22, 2005 at 11:39:41PM +0100, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Ik heb m'n analyse vandaag toch een paar keer gegeven ? Daarin
>  lag ook de afloop besloten. Die was onvermijdelijk. De ratio
>  heeft immers gewonnen. Ik hoor allerlei emotionele politici
>  op de radio - dat geeft dus precies aan waarom het mis ging.
>
>  Thom de Graaf wist weer eens van geen wijken. 't Is elke keer

Volstrekte onzin, tot voor kort wenste De Graaf niet te wijken maar
zijn consessies en antwoorden vandaag maken de keuze van de PvdA
(en GroenLinks) volstrekt bezopen. Het lijkt me dus niet dat de ratio
gewonnen heeft.

D66 zit nu de situatie dat het (zeker na de ervaringen rond de nacht
van Wiegel) niet in het kabinet kan blijven zitten daar een der
hoofdredenen voor deelname is vervallen. Maar het kan er eigenlijk
ook niet uit, want je kunt moeilijk die hondsvotten van de PvdA belonen.
Een dilemma dus, dat vraagt om een list. Welke weet ik niet?

Wellicht een nieuw cruciaal punt in de coalitie inbrengen ter vervanging
burgemeesterverkiezing? Of gewoon alsnog per wet alle burgemeesters
in 2006 vervangen door een gekozen burgemeester en kijken hoe de PvdA
dat weer terug weet te draaien in 2007?

Geen idee, maar een beetje mopperen en dan blijven zitten volstaat niet.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |