Uit het kabinet? 200 euro?

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Mar 22 19:24:42 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert:
Overigens, Ger en anderen, reken je niet rijk. Zou de gekozen burgemeester
er
niet komen door toedoen van (louter) de PvdA dan is dat geen aanleiding om
uit
het kabinet te stappen. Dan zou je de socdems alleen maar meer belonen, en
nog
meer reden geven om tegen te stemmen. Zou de gekozen burgemeester er niet
komen omdat in de Eerste Kamer vanuit één van de coalitiepartijen door één
of meerderen wordt tegengestemd en om die reden de 2/3 meerderheid niet
wordt
gehaald, dan ligt het natuurlijk heel anders.
Wij hebben een deal met CDA en VVD, niet met de PvdA.

Ik reken me niet rijk Bert, dat zei ik al eerder. Natuurlijk stapt D66 er
niet uit, het pluche zit te lekker.
Zelfs al komt er geen enkel punt van de inbreng van D66 tot stand dan nog
blijven ze zitten. Wat natuurlijk alleen maar aangeeft wat de echte reden
van de deelname aan ASO is. Hebben we weer eens een Minister van Spek en
bonen, trouwens wel een D66 gewoonte om die te leveren he?
Om nog even terug te komen op het argument van kwaadwillenden. Destijds was
er een discussie of Thom wel of niet al ten tijde dat CDA en PVDA
onderhandelde de deur al had opengezet, in tegenstelling tot eerdere
uitspraken. Maar och Bert, we kennen het onderhand wel, gewoon ontekennen en
roepen dat het zo niet is gezegd. Je bent niet de enige in den Haag hoor.

Ook leuk trouwens dat ik je hoor zeggen dat de PvdA weer smijt met geld en
dat je tegelijk nadenkt hoe je ook kan uitgeven. Goh zeg, ga je dus lekker
mee smijten, begrijp ik.

Ik hoorde net Louise zeggen op de TV dat ze D66 ook weleens Dating 66
noemen. Typerende benaming, D66 date met iedereen die hen in het kabinet
helpt.

Ger