standpunt.nl: D66 moet uit het kabinet stappen als de gekozen burgemeester strandt

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Mar 22 16:28:05 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Mar 22, 2005 at 04:11:01PM +0100, Ger wrote:

> Ze gebruikten hun positie om hiermee in het kabinet te komen tegen eerder
> uitspraken in.

Dit verwijt heb je de laatste tijd weer herhaadelijk uit de motteballen
gehaald. Zou je het eens kunnen staven? Met citaten bijvoorbeeld?

Ook ik hoopte indertijd dat D66 een coalitie D66-CDA-VVD zou uitsluiten.
Maar dat weigerde men (en misschien wel terecht). Wel werd er gezegd "Wij
helpen het regeerakkoord van Balkenende I niet aan een meerderheid."

Dat heeft men ook niet gedaan, men heeft na de nieuwe werkelijkheid na
het vastlopen PvdA-CDA meegedaan met Balk-II met enkele eisen, zoals die
burgemeester. De vermeende dubieuze rol van Thom doet daar weinig aan af.
Je mag vanalles vinden over die kabinetsdeelname (en van wat men daar
van gemaakt heeft) maar je kunt denk ik niet staande houden dat D66 iets
is gaan doen wat men eerst heeft uitgesloten.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |