standpunt.nl: D66 moet uit het kabinet stappen als de gekozen burgemeester strandt

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Mar 22 14:14:37 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Mar 22, 2005 at 12:48:14PM +0100, Ger wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Helemaal mee eens, en de PvdA moet tegenstemmen :)))))

Dat D66 uit het kabinet moet stappen als de gekozen burgemeester strandt
(i.e. geen deconstitutionalisering en geen onomkeerbare stappen), lijkt
me een open deur. De smoes De Graaf eruit, partij blijft, lijkt me geen
optie.

Is er overigens onderzocht wat de eventuele electorale schade zou zijn
voor de PvdA wanneer die inderdaad de partijvernieuwing van Bos te niet
gaat doen en de grondwet gaat misbruiken door tegen de partijopvattingen
in en tegen eerder stemgedrag in dezelfde kwestie in, tegen de
de grondwetsherziening gaat stemmen? Wordt de PvdA nu ook al reactionair?

(Nu schijnen ze weer wat over Korpsbeheer te eisen, wat heeft dat in
vredesnaam met de benoemingsmethode te maken?)

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |