Bolkesteinrichtlijn 2

Sat Mar 19 12:20:21 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Los ervan dat je uitspraken uit hun verband haalt -
ik reageerde op de laatste opmerking van Martijn -
hebben CAO's meer dan het bedoelde interne regelende effect.
Ze leiden ertoe dat werk tegen de voorgeschreven voorwaarden niet meer of
minder wordt gedaan, of vervangen wordt door andere productiewijzen.
Immers vraag-aanbodcurven verschuiven erdoor, tenzij ze worden ontdoken
Dat is een keuze, die de een verdedigt en de ander bestrijdt, maar laten we
niet doen alsof de extra verschuivende en externe effecten niet bestaan.

Fritz