Bolkesteinrichtlijn 2

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Mar 18 17:45:33 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> [...]
> aan ons welvaartsniveau. Een buitengewoon sociale kwestie lijkt me. Hulde.
> En ook voor Nederland is het goed, de prijzen van allerlei goederen kunnen
> omlaag. Nogmaals hulde. Maar voor wie z'n baan kwijt raakt is net
> natuurlijk niet zo goed. Tenzij hij of zij snel weer een nieuwe baan
> vindt. Maar dat gaat niet zo goed in het conservatieve en verkalkte
> Nederlandse systeem. Dat roept om een progressieve sociaal-liberale
> aanpak: afschaffing van het minimumloon en invoeren van een minimuminkomen
> door midel van een laag basisinkomen plus negatieve loonbelasting aan de

Het is al zover dat we het sociaal noemen dat we mensen uit andere land aan
het werk helpen tenkosten van onze eigen werkeloosheid?
Daar om de minimumlonen afschaffen en dus daaraan gekoppeld de CAO-lonen
zodat we allemaal een flink stuk in de welvaart omlaag moeten om de Polen en
dergelijke meer te laten verdienen.
Keihard werkende burgers de straat op schoppen om het werk over te hevelen
naar een ander land. Minder werk, minder omzet, dus minder
belastinginkomsten. Nog meer bezuinigen enzovoort, dat is je voorgestane
economische aanpak? Jij bent toevallig niet iemand die dat risico loopt om
zo je baan te verliezen en alleen maar uit is op lagere prijzen die dan
goedkoper vanuit die landen hier naar toe getransporteerd kunnen worden?
Vanuit die redering snap ik je maar kan het allesbehalve sociaal noemen. En
dan de vinger naar de bonden wijzen omdat die niet bereid zijn om de armoede
te delen? In jouw visie zouden ze eraan moeten meewerken dat hun leden
werkeloos worden en dat we makkelijker de banen kunnen overhevelen naar
andere landen.

> Ik begrijp niet zo goed wat jij bedoelt met conservatief. Het afbreken van
> stompzinnige handelsbarrieres is een buitengewoon progressief idee. De
> ware conservatieven in dit land zijn de PvdA en de bonden.

Het is natuurlijk ook erg aso om je werkgelegenheid te beschermen, evals je
economie? Meer arbeid naar andere landen zodat we meer werkelozen krijgen,
meer uitkeringen maar dan allemaal maar een stuk minder, en dat noem jij
sociaal beleid. Vasthouden aan een door vele jaren heen opgebouwde welvaart
heet bij jouw conservertief.
Nog meer bezuinigingen, nog meer verpleeghuisbewoners ondervoed of
uitgedroogd moeten we er maar voor over hebben voor ocharm die Polen?
Je bent vast en zeker geen vrachtautochauffeur. Jij kickt op de lagere
prijzen zonder zelf ook maar enig risico te lopen.

Je geeft precies aan waarom we allemaal tegen de EU moeten stemmen straks.

Ger