Bolkesteinrichtlijn 2

Fri Mar 18 16:55:04 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Precies,

Behoudzuchtig is protectie tegen armere landen en werknemers.

Zo verbaasde het mij ook deze week weer dat er commentaar was op een
programmapunt ontwikkelingshulp af te schaffen als druppel op gloeiende
platen, met weglating van het in ruil daarvoor veel belangrijker afschaffing
van importheffingen en dumping van (export)gesubsidieerde produkten die
markten in armere landen om zeep helpen. Valse propaganda dus, als onze
vernietigende protectie opzettelijk onbesproken blijft en de
ontwikkelingshulp die daarbij vergeleken marginaal is opgehemeld wordt.

Fritz