BBC: Secret US plans for Iraq's oil

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Fri Mar 18 16:32:18 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ben het met je eens, Marc, maar probleem is wel dat de conservatieve
> D66-stemmers als aandeelhouder dan wel zonder winst zouden zitten en de
> domme arbeiders die huurling of metaalwerker zijn zonder werk zouden zijn
> gekomen.

Nou niet alleen die. Ook jouw en mijn pensioencentjes en die van die de
metaalwerkers zitten o.a. in aandelen Shell.

> Staat er trouwens in het D66-program een toespeling op het toekomstig
> belang van kernfusie? Ik vermoed van niet, gelet op het fantasieniveau der
> jurrrrristen. Dat's wachten op het post-DeGraaf tijdperk, en op voorwaarde
> dat de JD niet te reactionair wordt.

Geen idee, ik hoop het. Biomassa is overigens ook een interessant
alternatief en al helemaal omdat je daar eenvoudig mensen in de landbouw
mee aan het werk kunt zetten. Liever biomassa verbouwen dan cocaine zou ik
zeggen.