usa rules/Bolkestein rules

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu Mar 17 17:48:25 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering wrote:

> Een heel goed artikel. Eindelijk een politicus die het lef heeft om te
> zeggen waar het op staat.

Vandaag wederom een artikel van haar (gepubliceerd in de Volskrant):

http://www.sophieintveld.nl/artikel.html?item_id=3574 (plus ook een iets
kortere versie op de voorpagina van d66.nl).

> dat >de richtlijn sterk uitgekleed gaat worden (of zelfs ingetrokken).
>
> Een beetje vertraging en gefaseerd invoeren zijn helemaal niet zo erg. Ik
> voel wel wat voor een variant op wat Peter Mandelson heeft voorgesteld
> m.b.t. vrijhandel: een fonds om tijdelijke lokale pijn van broodnodige
> verandering op te vangen. Een man met goeie ideeen trouwens, die
> Mandelson, eentje om in de gaten te houden.

Hmmm, kan ik me niet zo veel bij voorstelen. Europese fondsen zijn
volgens mij een onfeilbaar recept voor bureaucratie en verspilling.

Maar gezien ook de discutabele toestand van de rechtsstaat in sommige
nieuwe EU landen (Polen enzo) is het misschien inderdaad niet zo erg
verstandig om te hard van stapel te lopen (of de Nederlandse rechter
moet waar van toepassing de Poolse regels gaan toepassen).

Bart Meerdink