Drie soorten misdaad: terroristen hebben geen rechten

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Mar 13 14:55:10 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> De boef heet overigens Wolfensperger. Dat de D66-extra's voor onderwijs
> bij het regeeraccoord als sneeuw voor de zon zijn verdwenen, moge o.a.
> blijken uit de drastische bezuinigingen die universiteiten momenteel
> doorvoeren op het gebied van de kenniseconomie, in casu de
> ondersteunende onderdelen die kennisverwerving juist bevorderen.
>
> Je hoort hierover geen enkele D66-er. Laf of dom?

Gelukkig hebben we Wolfensperger nog, Henk. Die kan dat vast
wel uitleggen hoe dat zit. Misschien - als blijkt dat het
niet echt wat wordt - serveert ie het onderwerp ook af van
de agenda.

En iets waar D66 in haar beloften niet aan kan worden
gehouden gezien het functioneren van onze democratie. Neemt
ie een voorbeeld aan kwakzalver Hoogervorst (2
partijenstelsel) die het probleem elders weet te leggen dan
bij henzelf, en de rest van de bestuurs- en cultuur lagen.

Na 39 jaar blijkt een thema, dat destijds al van belang werd
beschouwd, gewoon niet te zijn doorgedrongen tot een groep
van burgers, te weten leden van politieke partijen.

Ik verdenk ze ervan van obstructie te plegen, van buiten
parlementair handelen, het weigeren het debat open en
eerlijk aan te gaan, belang te hebben bij de huidige situatie.

Als burger staan we buitenspel. Zelfs als er een contract
wordt opgemaakt, weigert men dat na te komen.

DaPrins Dik heeft gelijk. Dit land heeft geen ballen.

Een gesprekje aan de tafel van Buitenhof blijkt de politicus
  niet te begrijpen waar het om draait. Niet volledig
geintergreerd? Zou kunnen, maar ik hou het op hetzelfde
verschijnsel (waar een wijze man aan diezelfde tafel
overigens nog vooraf voor waarschuwde die rol niet op zich
te nemen, nl. de redder), nergens echt verantwoordelijkheid
voor te nemen en dit land te willen inrichten naar enkel de
eigen visie op de wereld.

Gevangen in de partijpolitiek cultuur in dit land die zelfs
het besturen ondemijndt zoekt men naarstige naar oplossingen
die nergens anders te vinden zijn dan in de verziekte
cultuur zelf. De belangen verstrengeling lijkt mee eerder
regel nog dan uitzondering.

Ook de Jeugdzorg (over het niet hebben van Rechten
gesproken) wordt niet naar behoren ingericht. Ik verbaas me
  met Andries van Dantzig over de ontstane situatie. Ook
over; "Het kabinet wil nu de positie van het kind centraal
stellen en niet die van de ouder". Want opnieuw wordt niets
begrepen van het kind en de ouder.

Burgers zijn weer eens nergens bij betrokken geweest. En
volgens Coskun Çörüz (Kamerlid voor het CDA) komt het nu wel
  goed. Ik vermag niet in te zien waarom. Alle ingredienten
voor een totale mislukking zijn immers al(weer) aanwezig. En
opnieuw wordt het kind het kind van de rekening. In een land
waar opgroeiende kinderen zitten opgesloten in een
gevangenis en hen elke vorm van (de voor hen broodnodige)
behandeling wordt onthouden, kan geen Jeugzorg neerzetten
waarin betrokken partijen worden geholpen. Dat gegeven op
zichzelf is een aanfluitng. Een wanhoopsdaad, en een die
geen perspectief biedt op een menswaardige/kindwaardige
opzet van Jeugdzorg.

Waarom zie ik nu nooit eens een volksvertegenwoordiger de TK
en het kabinet confronteren met het (wan)beleid dat ze zelf
hebben uitgedacht? Vergeet die Coskun Çörüz die niet door
heeft zelf een belangrijk onderdeel te vormen van het tot
mislukken gedoemde beleid.

Henk Elegeert