Euthanasie en privatisering

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Mar 10 09:18:16 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Heel aardig, deze vraag, Mark: Hoe meer privatisering van de
gezondheidszorg, des te minder vrijheid tot euthanasie? Ik zou hier een
verbod op lijkverbranding nog aan willen toevoegen. Want anders ontbreken
de forensische mogelijkheden om mishandeling door winstwolven
(shareholders' value) achteraf te onderzoeken.

Dus als Balkje-2 consequent is, komt er wetgeving om geluksdoding en
verbranding te verbieden. Dankzij de markt krijgen we niet alleen steeds
meer controlerende instanties (ZBO's meestal om ministers buiten schot te
houden) maar ook nog meer onmenselijke leefomstandigheden.

Ben benieuwd wat de PvdA van de onmenselijkheid van de afgelopen jaren gaat
afbreken.

hv,u
------