Valt Balkje-2?

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Mar 10 07:49:00 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het feit dat er over gebabbeld moet worden zegt al genoeg, velen hebben het
voorspeld 2 jaar geleden dat het een zoethoudertje was voor D66.
Je laat ook meteen een flinke ruggegraat zien om maar meteen je kroonjuweel
te willen uitruilen he. Die move was in het geheel ook niet doorzichtig, wat
een klasse onderhandelaars zeg.
Ik zei het al eerder deze week, de komende tijd gaan we allerlei uitvluchten
voorbij zien komen om Balkje 2 te redden. Het was een leuk gesprek zei
Balkenende zojuist in het journaal en de sfeer was prima. Hahaha, maar hij
moet er wel bij zijn of zou dat gewoon voor de gezelligheid geweest zijn?
Hij had toevallig ook honger en had geen zin om naar huis te gaan.
De premier, de beide vice-premiers en de 3 fractievoorzitters, en het heet
geen achterkamertjesoverleg want daar wilden ze vanaf. We hebben zeer
duidelijk afspraken in het regeeraccoord riepen Thom en Boris telkens, hoe
duidelijk is wel duidelijk nu.
En nu nog even goedkoop willen scoren met de afgewezen asielzoekers, met een
oog op de peilingen natuurlijk. Wetende dat daar uiteraard niet over te
praten valt maar het klinkt wel lekker.
En Thom, och ja, het pluche zit blijkbaar wel heel erg lekker. Ze hebben
gisteravond een extra botje gekregen en mogen nu weer even kwispelen. Maw,
ze mogen er nu over nadenken hoe ze zonder gezichtsverlies de juweeltjes
mogen inleveren.
Na deze periode, of zoveel eerder als Balkje 2 valt, komt Thom trots
vertellen dat hij het toch voor elkaar heeft gekregen, om het bestuur in ons
land te houden zoals het is. Boris zal apetrots zijn dat het maar over 26000
asielzoekers is gegaan ipv 26001 door de invloed van D66.
Bert komt weer eens vertellen dat hij er net zo boos over is als wij maar
dat ze hen er aan gaan houden, maar dan na de verkiezingen of zoiets. We
hebben tenslotte niet voor niets dualisme:))))))))

Leuke soap, met een brede glimlach het aangezien gisteravond, ook een beetje
meelijwekkend natuurlijk, alleen de gedachte dat zulke mensen het land
moeten besturen is wel wat beangstigend.
Wordt vervolgd.

Ger