Inhoudelijke discussie over software patenten

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Mar 9 18:27:08 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is dus inderdaad gewoon gegaan zoals het hoort en zoals ik al dacht.
Ik wordt inmiddels wel een beetje ziek van die onfatsoenlijke
anti-softwarepatentenlobby die overal een complottheorie in zoekt. Het
lijkt verdomme Foxnews wel....

Nu snel terug naar de inhoudelijke discussie, en dat gaat gelukkig ook
snel gebeuren juist *omdat* het geen B-item is geworden....

En daar zijn Bart en ik het wellicht uiteindelijk nog het meest over
oneens. Hij wil liever terug naar de oude situatie en ik wil zo snel
mogelijk een nieuwe richtlijn zodat iedere stakeholder weet waar men aan
toe is. Inmiddels stuur ik er maar bij mijn Italiaanse collegas op aan
om het patent waar we samen aan werken maar in de VS in te dienen
vanwege de onzekerheid. Het laatste betekent overigens niet dat ik
vanwege eigenbelang voorstander van softwarepatenten ben, in tegendeel,
ik besteed mijn tijd liever aan nieuwe *uitvindingen*. Uit eigenbelang
kies ik dus liever voor geheimhouding dan openbaring..... En dan zijn we
weer terug bij de initiele discussie: Hoe stimuleren we de
kenniseconomie het beste?

Groeten,
Mark Giebels