Inhoudelijke discussie over software patenten

Antid Oto antidoto at HOME.NL
Tue Mar 8 16:26:18 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

http://wiki.ffii.org/Cons050307En

Jonas Maebe, FFII Board Member:

It is absolutely unfathomable what happened today. I cannot
see how the promoters of the European Constitution can still
support it with a straight face. This event shows that
something is clearly rotten in the city of Brussels at the
Council building. Why on Earth do we still have the rules
that state that national parliaments should be taken into
account by the Council?

Things would be much easier if we scrapped all those rules
and simply wrote down "The Council presidency and Commission
can do together whatever they like". There's no need for
those pesky democratically elected parliamentarians to
interfere with the smooth decision making process of the
Council, since its only goal appears to be to please big
business and to produce as many texts as the sausage machine
can bear.

This is absolutely disgusting.
--

http://www.tweakers.net/nieuws/36490?
gepost door Rembert - maandag 7 maart 2005 - 19:18 Score: 4

Nog erger is dat er al een besluit lag om de hele software
patenten richtlijn procedure geheel opnieuw op te starten.
Hoe het dan toch mogelijk is om dit A-item erdoor heen te
drukken ontgaat mij volkomen. Ik heb het helemaal gehad met
de politiek, zowel die van Europa als die van Nederland. Ik
begrijp de software patent materie vrij goed, ik begrijp het
spelletje dat hier wordt gespeeld vrij goed en ik zie dat
het een verdomd vuil en smerig spelletje is. Ik kan dit
alleen maar generaliseren naar alle politieke onderwerpen
waar ik geen verstand van heb: daar zal dus ook wel een net
zo vuil spel worden gespeeld. Democratie? Die is er niet in
Europa. Hoe dit politieke systeem wel heet? Ik heb geen
idee. Maarreh... ik ga nu heel serieus overwegen om mijn
bedrijf aan de wilgen hangen en maar 'veilig' een job zoeken
bij een grote toko die wel zijn nek durft uit te steken.