Wordt de gekozen burgemeester eigenlijk benoemd ?

Mon Mar 7 22:41:03 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger <gmw.arts at HOME.NL>:
>Maar ja, Thom zal het wel beter weten in zijn uppie.

 Thom de Graaf kan geen compromissen sluiten, hij kan niet bijsturen.
 Elke keer gaat het op dezelfde wijze mis, elke keer is de kritiek
 hetzelfde.

 Het ergste wat er gebeurde was dat de PvdA een statement maakte in
 het Buitenhof. Ik heb Thom's bustocht niet gevolgd maar heb niet de
 indruk dat Wouter Bos of Hans Wiegel meereed. Dat had dus wel gemoe-
 ten.

 Die gekozen burgemeester binnenhalen had kinderspel moeten zijn; men
 moet gewoon praten met iedereen die daarover moet stemmen, dan depoli-
 tiseert men de handel. De oppositiepartijen moeten toch ook burgemees-
 ters leveren ?

 Ik weet nog wel een compromisje: laat elke gemeenteraad bepalen op
 welke wijze in een gemeente de burgemeester gekozen wordt...