[Fwd: [ffii] Danish Parliament obliges Minister to renegotiate software patents in Council]

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Fri Mar 4 21:30:56 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De toekomst zal uitwijzen hoe het loopt. Wij spreken niet over een wilde
motie, maar over een 'typisch Örgü-tje'. Ik denk dat de regering die motie
vandaag nog gaat uitvoeren, op een onzinnig moment. Dan is 'ie weer van tafel.
De oppositie steunde hem op zeer oneigenlijke gronden. En hij was afkomstig
van Twan Manders, Euroliberaal van de VVD, volgens Lousewies 'bad news'...

Ik steunde de tweede motie-Gerkens trouwens (Mark) omdat Van Gennep dat
inmiddels had toegezegd. Had hem uit overbodigheid ook niet kunnen steunen,
maar op zich vond ik het nou ook weer niet nodig om een initiatief van een
ander land te doorkruisen.
Wat overigens nog best zou kunnen gebeuren, want een (gewone) meerderheid van
lidstaten kán besluiten om het weer terug te brengen als A-punt (maar ook dat
is nog nooit gebeurd). Dan is de chaos wel compleet...