[Fwd: [ffii] Danish Parliament obliges Minister to renegotiate software patents in Council]

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri Mar 4 20:49:26 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Bart Meerdink

>Het argument was: 'kan niet, want anders...'. Dat zullen we zien.

Onzin, alles kan, maar het is niet netjes, en dus verlaagt het de
drempel voor de toekomst om niet netjes te handelen.

>Je vergelijking klopt niet. "als er over tien jaar nog steeds geen
>andere land een ander land unilateraal is binnengevallen" daar heb ik
>nog niemand over gehoord.

Dat ligt dan aan jou. De gevolgen van deze manier van optreden voor bv
tsjechenie, tibet, taiwan, etc. is door velen gelegd.

Wel over dat de VS de internationele
>samenwerking (VN, NAVO, verdragen, strafhof) en rechtsorde saboteert.

Yep, en Denemarken frustreert (beter woord dan saboteren lijkt mij) nu
de besluitvorming in de raad van ministers en dus de EU.

>Jazeker, ik hecht er aan dat democratisch gekozen organen niet
>buitenspel gezet worden door bobo's.

Hoezo zijn ze dat dan? Het EP heeft zijn eigen rol (en handelt daar
uitstekend naar in dit dossier) en de nationale parlementen hadden hun
verantwoordelijkheid eerder serieus moeten nemen.

Volgens mij is er nu ook niets gewonnen, slechts tijd verloren en dat is
erg vervelend voor bedrijven die innovatieve software ontwikkelen. Nog
langer onduidelijkheid. Ook daarom al is het niet zo netjes en
onverstandig gezien de impact op de kenniseconomie.

Ik zie slechts nadelen geen voordelen.

Groeten,
Mark Giebels