Het Parool: Schepping geen biologie

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Jun 30 07:40:33 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Da's trouwens geen gek idee. Als het met publiek geld is gemaakt, vind ik
> dat het ook vrij te kopieren moet zijn.

In het andere geval moeten we niet willen doen alsof we nog
in het verleden leven en ICT nog geen (steeds) realiteit is.

De muziek -en de filmindustrie leven nog steeds in het
verleden. Worden in de VS nu zelfs in bescherming genomen op
volkomen verkeerde gronden, want niet het auteursrecht wordt
in bescherming genomen, maar de prijs die die industrieeen
menen te kunnen blijven vragen voor hun product(en). Maar
juist daar is wat mis mee, evenals het verkeerde beeld over
de distributie en de (vernieuwde) mogelijkheden daarin.

Een soort huifkar met straalmotor. Je voelt er klopt iets
niet met dat beeld. Idem bij die industrieeen, maar maak dat
een politicus maar eens wijs, of een rechter in het geval
van de VS.

Henk Elegeert