gemeente staking

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Jun 30 04:24:13 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik hoorde vanochtend een woordvoerder van de stakende gemeenteambtenaren op
> de radio. Hij kende zijn lessen stakingsrecht, want op de vraag, of het
> publiek door al die openbaar vervoerstakingen niet zwaar gedupeerd zou zijn,
> antwoordde hij: dan moeten ze maar gaan klagen bij de VNG, de
> CAOonderhandelaar namens de gemeentes.
>
> Kijk, vroeger kon je acties voeren in de hoop, dat de consumenten geen
> producten meer van fabrikant X zouden afnemen, en zo de werkgever onder druk
> zetten, zodat deze overstag zou gaan. Tot zover had onze woordvoerder
> [...]

Nou ja, zoveel alternatieven zijn er niet voor de
reisconsument. Dus, dat gelijk .....

> Alleen, ik kan als bewust openbaar vervoer gebruiker de VNG niet
> onder druk zetten, door me te wenden tot het IPO of zoiets,

Ook niet een klacht indienen, Tjerk? Of is de politiek er
weer eens ingeslaagd een onduidelijke
verantwoordelijkheidstructuur op poten te zetten waardoor
jij als 'bewust openbaar vervoer gebruiker' buitenspel bent
komen staan?

BTW: 'bewust openbaar vervoer gebruiker'? Wat is dat, een
gelegenheidsconsument?

> de VNG is geen dienstverlener naar het publiek toe,

Daar zal de VNG blij mee zijn. :) Overigens deel ik je
mening. Het is een ongrijpbare belangenclub.

 > dus het is wederom de verkeerde actie,

Maar waaruit moet dat blijken dan, Tjerk?
Wie zijn hier partijen, en in welk conflict?

> en ik betwijfel zelfs of het wel voor het goede doel is.

Dat kan, maar wat is de inhoud van je twijfel? Wat het goede
doel?

Henk Elegeert