'Duurzame energie' blijkt asociale stoornis

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Sat Jun 25 00:17:21 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Afgezien dat we het wel eens zijn over de methode (geen directe zonne-
>  energie maar die energie eerst omzetten in een andere), zou ik die ener-
>  gie dus wel iets dichter bij huis willen hebben (ik gun de ontwikkelings-
>  landen hun eigen energie maar we moeten wel over onze eigen zaken gaan).

De keus voor indirecte zonne-energie is geen principiele, toch? Als er
opeens een doorbraak komt op het gebied van zonnecellen is daar wat mij
betreft ook niks mis mee.

En energieonafhankelijkheid is inderdaad een belangrijk punt, onze
afhankelijkheid van het Midden-Oosten is een kwalijke zaak, zowel voor hen
als voor ons.

Maar als het efficienter zou zijn om in tropische wateren te werken dan in
de Noorzee, lijkt me dat geen probleem. Moet je misschien wel weer gaan
afspreken wie waar wat mag gaan doen.

>  Dit vind ik -visverslaafde Mokummer- eigenlijk wel leuk. Maar weet -eer-
>  lijk gezegd- geen bal van af deze optie (er is 3 maal zoveel zee als land
>  dus het rendement mag best laag zijn). Is hier meer bekend over ?

Weet ik helaas niet.