Wat is een verkiezingsprogramma nog waard?

Tue Jun 21 09:06:34 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger Arts <gmw.arts at HOME.NL>:
>Plots is D66 ineens voor het openhouden van Borsele. Net als met de
>Waddenzee draait men zo maar even 180 graden.

 Even afgezien dat ik zelf ook 'voor' kernenergie ben, vind ik de draai
 opmerkelijk. De argumentatie die ik verneem is de hoge sluitingskosten
 (da's dus niet iets nieuws) en gezeur over 'duurzame energie' (ook al
 niets nieuws). Terwijl men nu juist uit de noodzaak van openhouden de
 conclusie zou kunnen trekken dat 'duurzame energie' in 't geheel niet
 bestaat. Anders trekt men immers een blik 'duurzame energie' open.

 Het is gewoon paniekvoetbal. Men zou beter eens over het energiebeleid
 in Nederland kunnen nadenken. Toevallig hoor ik vanmorgen op de radio
 dat het aardgas eerder op is (in 2030). Gisteren steeg de olieprijs
 naar een record - de energie-ramp komt dus met hoge snelheid op ons af.

 Maar men doet niets - bazelt slechts wat over 'duurzame energie' (da's
 net zo iets als 'multicultureel beleid' en 'de Europese gedachte').

 Over de kleren van de keizer, dus.