Werk,werk,werk?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Jun 17 12:49:41 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Marcel van Dam had vorige week een erg goed interview in Intermediair,

Heb je een link, Fritz?

Ik kwam wel deze tegen op mijn opzoek poging.

http://www.groene.nl/1995/02_01/indivi.html
Essay: Weg met het i-woord

> waar hij als grootste probleem van de Nederlandse politiek en overheid
> de overregulering van collectieve arrangementen beschrijft als
> ineffectieve en onmogelijke reactie op de individualisering, de steeds
> grotere verscheidenheid en diversiteit onder burgers en hun
> levensarrangementen.

Ben benieuwed inderdaad.

. En daardoor het steeds meer vastdraaien van NL door
> die overregulatie om burgers toch maar weer steeds meer fijn-getuned in
> de collectieve arrangementen te dwingen. En hun tegenreactie steeds meer
> te ontsnappen daaraan. Ziedaar schrijft hij de toenemende kloof.

De kloof ligt breder, m.i..

Ons aller huidige democratie heeft een niet onaanzienlijk
aandeel in de kloof. Ben gisteren uit een meer dan
belachelijk gemeenteraadsdebat weggelopen georganiseerd door
het CDA, maar waar inhoudelijk niets ter tafel kwam.

Henk Elegeert