Tekst brief coalitie-troika (was: Na ASO ook de coalitie)

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Jun 16 07:49:35 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Over die huisartsenvoorzitter Vos, Tjerk, heeft een tijdje terug een
uitvoerig profiel gestaan in de NRC of VK. Hij heeft een cv van huisarts -
ondernemer - commissaris - huisartsenvoorzitter. Dat moet voor VVDers een
gerusstellend image opleveren, lijkt me. Niks mis mee.

Wat mij wel zorgen baart is dat de huisartsenbond niet altijd geheel
voorbereid te werk gaat. Terwijl de verzekeraars bij onderhandelingen hun
interne deskundigen meenemen, doet de artsenbond het af met alleen de
voorzitter en de vice-voorzitter. Daardoor hebben ze al misslagen gemaakt
bij de onderhandelingen over de tarieven, waardoor er later weer opnieuw
gepraat moet worden. Etc.

Kortom, die Vos is een goede belangenbehartiger, maar qua onderhandelingen
moet'ie meer leunen op z'n deskundigen.

Hoor ik zo van intern - altijd aardig als je wat medicijnmannen in je
omgeving hebt...

hv,u
------