Euro klapt op dit moment in elkaar

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Jun 14 08:35:17 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik snap dat gemekker over de euro niet. Een beetje internationaal
georienteerd mens dankt god en liever nog de Franse EGKS oprichter dat we
een internationale currency hanteren. Wat inefficient was dat vroeger. En
dat de euro momenteel daalt tov de USdollar is toch prima, zowel voor de
export als het toerisme. Alleen die landverraderlijke concerns die hun
balans in USdollars uitdrukken, piepen nu. So what! Een beetje minder
showbusiness voor de topjongetjes onder mekaar.

En dat er regionale verschillen zijn, klopt al sinds de Napoleontische tijd
toen de nationale munteenheden werden ingevoerd. (We moeten die Friezen er
nou eindelijk eens uit gooien!) En de monetaire eenheidsworstpolitiek
vanuit Europa was er allang voordat de ECB de macht kreeg. En dat de Yanks
in hun vuistje lachen als een/de Europese munt minder waard wordt, bestaat
ook sinds hun onafhankelijkheid.

De enige serieuze kritiek treft DNB die de gulden te goedkoop converteerde
naar de euro. Dat wordt dus een Chino-Flevolandse executie van Zalm, de
door D66 zo ge-eerde boef.

Kortom, geef mij dan maar liever smakelijke verhalen over negerinnen...
Racisme is veel gezelliger, oh pardon empatischer, dan monetarisme.

hv,u
------