Peilingen 10 juni 2005

Sat Jun 11 11:53:17 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn,

Lees bijvoorbeeld gister in de Volkskrant (Forum) Martin Sommer.
Of bezie de perikelen rond de tarieven en budgetverdeling, bijvoorbeeld bij
de huisartsen.

De uitwerking van één zorgstelsel is gewoon niet goed (genoeg). Noch bij de
premies die in feite bijna volledig staatsgeleid worden via forse
inkomensoverdrachten ten gunste van niet werkende partners. Noch bij de
"geruguleerde concurrentie".
Helaas is de uitwerking daarvan, van beide kanten van het stelsel, meer
"iedereen controleert iedereen" geworden, veel meer bureaucratie en
bureaucraten met bijbehorende fictieve werkelijkheden. Fictieve premies en
zorgtoeslagen maar ook fictieve tariefstellingen en veel gedoe over de
budgetten uit de zorgfondspremies. Het ene sovjet-model vervangen door het
andere.

Fritz