Online Opinie-onderzoek Euro

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Jun 10 22:03:13 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Maar toch blijft mijn vraag: Word jij zo met het verstrijken der jaren een
Archey Bunker, oerburgerlijk (Le Pen , de wilde limoenen in het haar van
Wilders, de brievenschrijvers van de Telegraaf, terug naar de gulden, het
onderwijs van de jaren 50, en nu zit ik eigenlijk al in het domein van Pim
Fortuyn, waar jij toch ook niet zoveel mee had?).

Mijn zusje uit Parijs kwam gister nog met een praktisch voorbeeld van het
disfunctioneren van de huidige E.U.: de lage BTW voor kleine zelfstandigen,
waaraan Ronald Plasterk vanochtend in zijn kolumn in de Volkskrant ook een
paar alinea's weidde: Denemarken is tegen de lage BTW en heeft voortzetting
van dit experiment gevetod, zodat we nu meer voor de kapper, schoenmaker en
loodgieter moeten betalen. In het stelsel van het nieuwe verdrag zou dat
geen probleem zijn geweest. Ik ben bang, dat met 25 landen en het veto-recht
dit spelletje nog wel een tijdje door zal gaan en dan heb je vlees noch vis,
tafellaken noch servet.

En dan had je het nog over:

 >Loodgieters ? Noord- en Zuidpool ?

Neen, ik doelde op de schoonzoon van Archey Bunker, een langharige Pool die
nergens voor deugde en steevast als meathead (vertaald met bal gehakt)werd
neergezet, en wel links principieel was.

> Ik vind dat Oost-Europa op dit moment niet bij de EU hoort. Turkije
misschien

> weer wel. Daar ben ik niet echt uit.

Bedoel je Oost Europa of Turkije?

>Over een uur de peilingen - ik ben benieuwd.

Ik ook

Groet,

Tjerk