Vooruit ! (Ook gij, Balkenende)

Mon Jun 6 15:20:41 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  Ministerie van Algemene Zaken
Datum: 3 juni 2005

NOS, Gesprek met de minister-president, Nederland 2, 18.50 uur

BALKENENDE:

(...) En laten we alsjeblieft even die tijd voor bezinning nemen omdat we
wel VOORUIT willen met Europa. (...) Dat betekent dat we nu met elkaar, in
Nederland en in andere landen, de vraag echt aan de orde moeten stellen
hoe we toch VOORUITgang kunnen boeken. (...) Weet u, ik zie natuurlijk ook
wel - en ik hoop ook heel veel Nederlanders - dat we VOORUIT willen in
Europa (...) Maar een fase van gevoelens van barsten, twijfel over de
euro, afstand nemen, als we dat zouden gaan doen, dan ben ik bang dat we
in een negatieve spiraal terecht komen, terwijl we nu juist met elkaar
VOORUIT moeten. De Europese economie moet echt VOORUIT want als dit zo
doorgaat zoals het nu gaat, dan weet ik wie er aan het langste eind gaan
trekken. Dat zijn landen als India, China, VS. We moeten met elkaar
VOORUIT in Europa.

--------
(c) 2005 Ministerie van Algemene Zaken