'Polencampings' binnen drie jaar dicht

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Jun 5 08:47:38 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2005/06
> _juni/04/binnenland/0604_1930_polencampings_moeten_dicht.xml

> Knap hoor, mensen gaan huisvesten waarvan je niet weet dat ze er zijn. Heel
> kundig om de huisvesting van mensen te gaan controleren warvan je niet weet
> dat ze er zijn en dus ook niet waar ze zitten. Al die Polen die illegaal aan
> het werk zijn komen zich natuurlijk massaal melden om vervolgens weggestuurd
> te worden.

Het heten nu seizoensarbeiders, Ger. En ze hebben niks te doen.

http://www.limburger.nl/Index/0,4306,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.limburger.nl%2FPagina%2F0%2C7090%2C31-1-2-2501-2626552-1438-730825-%2C00.html

"Horst wil activiteiten voor Polen"

"
Horst - De gemeente Horst aan de Maas wil samen met het
Bisdom Roermond, welzijnsinstelling Synthese en
vertegenwoordigers van Poolse seizoenarbeiders gezamenlijke
sociaal-culturele activiteiten op gaan zetten.

Ook SP en PvdA vonden dat er iets vanuit de
sociaal-culturele hoek voor de Polen gedaan moest worden.
,,We moeten niet alleen zorgen voor huisvesting, maar ook
kijken of we sociale integratie kunnen bewerkstelligen'',
aldus PvdA'er J.Lemmens.

zaterdag 04 juni 2005
"

Integratie voor de seizoenarbeider, je moet maar op het idee
komen. Wedden dat er een vette subsidie pot is voor die
welzijnsinstelling !!!

Het steekt wel erg schril af tegen de huisvesting waar
jongeren zich maar moeten zien te vermaken.

http://www.limburger.nl/Index/0,4306,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.limburger.nl%2FPagina%2F0%2C7090%2C31-1-2-2501-2626552-1438-730825-%2C00.html

"Harde afspraken over keet in Tienray"

"
Tienray - Gemeente en politie hebben harde afspraken gemaakt
met de jongeren van de omstreden keet in Tienray. Als ze
zich daar niet aan houden, gaat de keet dicht.

Jongeren met rechts-extremistische ideeën komen er volgens
hem niet in. ,,Die jongen uit Tienray die geprobeerd heeft
brand te stichten bij de moskee in Venray hebben wij hier
weggestuurd.''
"

Ongelofelijk hoe die aan die rare ideeen komen er niet bij
te horen !!!

http://www.limburger.nl/Index/0,4306,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.limburger.nl%2FPagina%2F0%2C7090%2C31-1-2-2497-2623618-1438-730825-%2C00.html
Dagblad De Limburger

  'Dreigend tekort huisvesting seizoenwerkers'

"
  Er dreigt een tekort te ontstaan aan huisvesting voor
buitenlandse seizoenarbeiders in Noord- en Midden-Limburg,
als gevolg van het besluit van gemeenten om het verblijf van
de voornamelijk uit Polen afkomstige buitenlanders op de
campings te verbieden.

In een brief aan Gedeputeerde Staten vraagt de Statenfractie
van het CDA om ingrijpen van de provincie. Temeer, omdat
vorig jaar een beleidsnotitie over deze problematiek is
gemaakt. Daarin staan tal van maatregelen om voor de
buitenlandse seizoensarbeiders adequate huisvesting te
regelen. CDA-Statenlid J.Loonen herinnert GS eraan dat is
afgesproken om de effecten van de notitie in 2007 te
evalueren. Op grond daarvan zouden in 2008 structurele
maatregelen kunnen ingaan.
"

Maar ja....

http://www.ltonet.nl/Nieuws/ItemDetail.asp?OrgID=6&ItemID=12045

"
LLTB: 'Sector wil geen ongemotiveerd personeel'

Nederlandse werklozen inzetten in de land- en tuinbouw? Wim
van den Beucken, LLTB-portefeuillehouder Arbeid, heeft er
een hard hoofd in. ,,Let wel, we zijn er niet tegen zolang
we maar gemotiveerde werknemers hebben.”
"

> Het is maar dat je hetzelf gelooft en dan komt het wel goed natuurlijk.

Ach Ger, zo zag ik een Poolse lachen om al die Polen die
hier niet zouden zitten. Echter, een half uurtje winkelen op
een dag, in de rij gaan staan en luisteren naar de taal die
de mannen gebruiken, en even in je portemonnee kijken naar
je wissel munten en je weet genoeg. Hoef er zelfs de wijk
niet voor uit, en ook daar zie je ze zitten op de bankjes,
hun maaltijd verorberen of hun welverdiend biertje.

En ook het type auto's met die nummerborden ......

Maar ze zijn het niet? :)

Ze heeft de EU-les snel en goed geleerd. Niet kijken naar de
werkelijke problemen, maar ze weg lachen. Maar zou ze echt
niet hierheen willen komen als ze met haar advocatuur hier
veel meer kon verdienen?

De brutaal schooiende Bulgaren bij de in-/uitgang van de
winkel -maar zonder toestemming- zijn nu weg.

Henk Elegeert