conservatisme en referendum

Fri Jun 3 10:54:39 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik volg je, Henk,

Het conservatisme (inflexibiliteit, kortzichtigheid) zit ook vooral bij de
politieke elite zelf.
Neem het voorbeeld van het CDA, dat naar verluid in de Volkskrant
"dissident" kamerlid Algra zal kaltstellen omdat hij voor nieuwe
verkiezingen is. De elite moet de rijen gesloten houden kennelijk. Het CDA
waarvan een flink deel van de achterban ook tegenstemde en ongetwijfeld niet
iedereen hetzelfde denkt over het ondanks de enorme kloof met de meeste
kiezers blijven zitten van regering en kamer. Het CDA heeft alvast nog niks
geleerd van de grote behoefte aan inhoudelijke openheid en het gehoord
worden van het niet-elitaire gepapegaai....

Fritz