Politici wijzigen referendumvraag na nederlaag (2)

Thu Jun 2 07:54:56 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder over het goedkeuringsvoorstel voor de Grondwet:

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>:
>Waarom jump je toch zo vaak tot conclusies?

 Ik heb het Dittrich horen zeggen, Van Aartsen horen zeggen, Verhagen
 horen zeggen. Bos wilde eerst wel stemmen maar toen het tot hem door-
 drong (?) waar de coalitie op aanstuurt, hoorde men hem er niet meer
 over. Komt kennelijk beter uit zo.

 Ik vond dat er weer enorm gezwetst werd gisteravond. De afgelopen pe-
 riode horen we de politici de meest wereldvreemde dingen zeggen, dan
 is er de uitslag en dan komt men niet verder dan wat fenomenologisch
 gebazel daarover. Pas op de radio daarna maakt Plasterk de eerste
 analyses.

 Ik vond de ChristenUnie de enige partij die iets van het referendum
 wist te maken (duldde zelfs een ja-stem uit de eigen gelederen - daar
 had D66 een voorbeeld aan moeten nemen); de dierenpartijen vond ik
 volkomen geschift.