De grote energie-leugen van Brinkhorst

Sat Jul 30 19:46:36 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 In het stukje uit de NRC van vandaag,
    https://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0507&L=d66&X=&P=R45427
 stond ook deze zin...
>de vrije energiemarkt heeft alleen gezorgd voor hogere rekeningen

 Toevallig kreeg ik gisteren voor de tweede keer dit jaar een brief van Nuon
 waarin staat dat de energie-tarieven tussentijds omhoog gaan (doorgaans ge-
 beurt dat bij de jaarlijkse afrekening maar daar wil men deze keer niet op
 wachten). Ik heb dus maar even de meterstanden opgenomen - voor toekomstige
 referentie op een neutraal medium: mijn meterstanden waren gisteren 7684
 (gas) en 24415 (electra). Want men zal het nieuwe tarief wel weer met terug-
 werkende kracht pogen te incasseren.

 Dit staat haaks op wat onze enge regering de burger heeft voorgehouden. Zij
 beloofde juist lagere tarieven omdat de energie-bedrijven met elkaar zouden
 gaan 'concureren' nadat ze verpatst waren. Deze leugen kwam van D66-minister
 Brinkhorst.

 Moge hij eeuwig in het donker zitten... :-)

 Marc Fluks, Amsterdam