Iranese homo-executie blijkt verzinsel

Fri Jul 29 18:36:32 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ben het als toevallige homo in zoverre met je eens, Marc,

Dat ik voor gelijkwaardigheid en gelijke behandeling ben van alle mensen,
dus inclusief hun levensloop (door bepaalde levenslopen te belonen en andere
te belasten worden in feiten mensen die in hun aard van elkaar verschillen
indirect gediscirmineerd naar hun unieke menselijkheid).

Dus weg met het burgerlijk huwelijk en de ongelijkwaardige behandeling van
alleen"staanden", dan heb je het gedoe met de uitsluiting van homo's van
burgervoorrechten wat dat betreft niet meer. Voor kinderen kunnen we directe
regelingen treffen, gezien het gemeenschappelijke belang bij kinderen voor
ieders toekomst.

Vrouwen mogen wat mij betreft bet als mannen hun levensloop bepalen, en
kinderen hun gedachtengoed en geloof of ongeloof.

Seks is tussen twee of ja soms meer mensen, en gaat niemand anders wat aan.
Vrijheid dus en waar nodig beschermiung tegen onvrijheid (dwang) en
natuurlijke schendingen van de fysieke integriteit (besnijdenis e.d.).

Helaas is er veel gezeur over vrouwen, rassen en homo's, omdat vooral
gelovigen onderscheid maken en andere mensen hun minderwaardigheid willen
opleggen en zelfs afstraffen. Dat gezeur is terecht als mensen solidariteit
in hun vrijheidsstrijd en beveiliging tegen kleine en grote
godsdienstwaanzinnigen behoeven.

De nieuwe wet van Donner tegen straffen van goedpraten van terreur beschermt
opnieuw radicale (gelovige) opvattingen die in feite synchroon lopen met de
rassenleer van Hitler. En een gelovige kan terreur vervangen door bijbelse
spreuken wat te doen met "ongelovigen". Op de individuele schaal toegepast
in de spreuken, maar in de praktijk in grote omvang voorkomend. Terreur dus,
want ook de afschrikwekkende en terroriserende werking van gelovige
opvattingen over minderwaardige mensen is enorm.

Bescherm dus per definitie mensen die om hun niet-discriminerende
opvattingen en hun mens-zijn vervolgd (kunnen) worden en behandel ook zo hun
vluchtelingschap en asielaanvraag. En stel alle oproepen tot elke
mishandeling van mensen strafbaar, door de middeleeuwse bescherming van
overdreven godsdienstvrijheid af te schaffen.

Iedereen mag rekenfouten maken en denkfouten, daar hebben we geen extra
bescherming voor, dus waarom wel voor levensgevaarlijke godsdienstige
geloven?

Fritz